tiistai 4. elokuuta 2009

Murrosiän varjopuolet vol. 1000000

Kuinka paljon vanhempia täytyy palvoa, jotta se olis vanhempien kunnioitusta? Kuinka vitusti täytyy tehdä työtä paranemisen eteen, että joku muukin huomaa sen kun sinä ite? Ja miksi vitussa en saa purkaa tunteitani kirjottamalla, jos se on mun mielestä sopivin keino? Ja miksi en saisi kirjottaa, pitäis puhuu suoraan, mut sittenku alottaa, niin sieltä tulee "nyt turpa kiinni" tai "älä lässytä" kommenttia!
Jos muo muka pidetään jotenki ongelmanuorena, niin katsoisivat ongelmavanhemmat peiliin.

Kotoa en sais poistua kavereitten luo, muttakun sanon, että en jaksa linkuttaa Kelalle keppien kanssa (n. puol kilsaa) niin sitten en saiskaan lähteä huomenna Sandran kanssa Lahteen. Ne tulis kuitenki hakee mut autolla, eikä tarvis kävellä ku autoon, mut kelaan on sentään pikkasen enemmän matkaa. Ja hauskempihan munkin on kävellä keppien kans, kun on jotain piristävää seuraa ja vielä mukavampi päämäärä. Ja sitten valitetaan siitä, että istun päivät pitkät koneella, mut en istuis, jos saisin poistuu vapaasti omieni pariin jonnekkin Lahteen or something.
Oman elämän eläminen on vähän niinkuin mahdotonta ja täytyis olla siveyden sipuli, ilman ettei sieltä tulis taas tappaelua, joka päätty aina tähän kyseiseen ÄLÄ LÄSSYTÄ-kommenttiin. Tämänkin postauksen kirjoittamisesta tietää huutoa, mutta kirjotampahan kuitenkin, kuuluuhan tämäkin NORMAALIN TEININ KAPINAAN. Monikohan nuori meistäin viettäisi elämäänsä laitoksessa, jos kaikkien vanhemmat tietäisivät pimeistä touhuistamme.

Tuki ja turva puuttuu, maksumiehiä kyllä tarvitaan, mutta siihen se vanhempien rooli jääkin. Hyvin hoidettua kasvatusta. Ja sitten yritetään parannella vanhoja haavoja psykiatrien ja sosiaalitanttojen kautta, mutta tehtyä EI SAA TEKEMÄTTÖMÄKSI, harva tätä totuutta kuitenkaan tajuaa, ei ainakaan ennen katumusta, jotkut eivät sitten milloinkaan.

Minä taas oon ollu kärsivällinen ja hyvin anteeksantavainen ihminen mun lapsuuden ja nuoruuden kokemuksissa, mutta rajansa kaikella. Kun oon kattonu sivusta sitä, et mutsi ja faija tappelee ja se on päätyny siihen älälässytä kommenttiin, niin oon jo ite oppinu sano siihen jotain päälle ja sit sitä torjutaan lisää älälässytä kommentilla, mut oon oppinu laittaa porukan hiljaseks, pärjäämään vastaan omillani. Koskaan kuitenkaan yhtään riitaa ei oo selvitetty. Jos mun päihteidenkäyttöön puututaan mun mielestä negatiivisella tavalla, eli laitoshoidolla, niin tämä tyttö ei siihen mukaan lähde, mielummin sitten vien hengen itteltäni, ku tyydyn siihen, että mun vapaus riistetään.

Ja tietenkin vanhempien ruusuisen lapsuuden merkit ovat näkyneet omassakin nuoruudessani, kun menemisiä on kielletty. Sitten syytetään, että päihteiden käytön aloitettuani aloin liikkua eri porukoissa, jotka oli eri kaupungissa. Mäntsälästä en löytänyt sopivaa koulua, jonka vuoksi sitten menin Lahteen opiskelemaan. Koulun myötä sitten tutustuin uusiin ihmisiin, joiden kanssa halusin olla, koska oma mäntsälän porukka oli jo löytäneet uudet kaverinsa, eikä kotiinkaan voi jäädä neljän seinän sisälle, koska se se vasta hullua onkin, hautoa itsetuhoisia asioita kavereiden puutteessa kotona. Tässäkin vaiheessa yhteiskunnan päätökset olivat kusseet.

Siinä vaiheessa alettiin ihmettelemään, että mitähän se Jonna siellä Lahdessa. Alettiin tonkimaan ja saatiin selville, että minähän se siellä vetelen hassista ku viimestä päivää. Aateltiin, että jos nyt niin ei koskaan. Itse ajattelin sillon, että onpas jees meininkiä, kirjotin nimeäni adressiin jne. Eipä kukaan mulle kertonu näistä "vaaroista". Nooh, loppujenlopuks huomasin tietämättömien väitteiden olevan ihan täyttä soopaa, jonka seurauksena itse katselen täyspäisenä murkkuikäisenä tyttönä perheen sustuvan raiteiltaan vain harhaluulojen vuoksi. Onpahan avannut silmiä aika paljon. Rakkaus rahaan tässä perheessä on sairaalloista, ja veikkaan tuon mun alkoholinkäytön rahanviennin tuovan lisää älämölöä tähän soppaan. Meneehän sitä rahaa, oli ikä mikä tahansa.

Sitten tultiin siihen pisteeseen, että minä olen se sairas hullu, joka vetää kaikki aineet suomesta ja hilluu pää tyhjänä pitkin maita ja mantuja. No siinä meni vapaus ja tämän tekstin jälkeen lähtee sananvapauskin, joten en lopeta vielä. On mulla täysin normaalit päämäärät, tulevaisuudensuunitelmat, ois perinteiset perunamaat kissat koirat lapset ja mies, hyvä työ ja avioliitto. Hieno autokin. Mut kaikkea ei vaan saa, pitää tyytyä osaansa. On vaan vaikee pysyy elossa, kun on henkisesti kuollu. Mut ei, en anna sen tapahtua, en ennen fyysistä kuolemaa. Kiitos.

6 kommenttia:

  1. aahhhaha mitä avautumista ja kultapieni voisit oppia hieman kirjoittamista ja ehkä jopa jaksottaa hieman tekstiä niin tuollaista soopaa olisi mielyttävämpi lukea
    katselin myös galleriassa kuviasi niin mitä vitttua se EMOLETTI on oikein olevinaan : DD ?!?!?! ei siinä mitään emoa näy.
    niin ja ihan btw en tiennyt että sun jalat on niin isot : O
    ja miksi ihmeessä oikein poistat kaikki kommenttisi kun tässä selitit kuinka paljon saat sellaista älä lässytä kommenttia ja minäkun yleensä luen postauksiasi niin ohhoh 0 kommenttia

    VastaaPoista
  2. älä lässytä kommentit tulevat tosielämässä oikeiden ihmisten suusta, ei internetin bitti viidakon kautta, joten mitään kommentteja on vaikea lähteä ihmisten suusta tulevina poistamaan. sen sijaan tämä kirjoittaja voisi opetella rakentavien kommenttien kirjoittamisen, suora haukkuminen on vaan lähes halveksuttavaa, eikä mun tapaksessa loukkaa pätkääkään. ja tuosta pukeutumisesta ja tyylistäni kun aloit avautumaan, mutta kiitos vaan, jatkan sitä kyllä ihan samaan malliin, se on mun tyyli ja luulisi kaikille olevan aivan sama, mitä päälleni mieleen juolahtaa aamulla laittaa. ja jos blogin lukeminen ei miellytä, mitäs sitten luet, ite teet elämästäs vaikeen, en mä tätä kirjota sen takia, että sun kaltaset saisivat laittaa tänne päättömiä kommentteja, tule suoraan puhumaan päin naamaa, kyllä kordinaatit löydät, kun vähän urkit.

    VastaaPoista
  3. ja sinuna en niitten stringien kans pomppis..

    VastaaPoista
  4. ...koska se jos joku on mautonta. :D

    VastaaPoista
  5. stringien kanssa ? :DD joo no voin tosiaan sanoa etten sinua millään lailla tunne enkä ole tavannut vaan pelkästään tämän blogin perusteella olen kuvan sinusta saanut ja oikeastaan voin myös myöntää että tykkään lukea blogiasi koska tätä ei tarvitse eikä voikkaan ottaa niin vakavasti : ) mutta haluatko silti vielä sanoa jotain tästä stingien kanssa pomppimisesta ? :D

    VastaaPoista
  6. joo en nyt jaksa alkaa setvii, oon sen verran paskana. jatka lukemista tai et mut nyt ei oo hyvä hetki alkaa avautuu.

    VastaaPoista